torsdag 12. september 2013

Fargerikt rundt Kvisthulen



Nå blomstrer det som i en siste sluttspurt rundt kvisthulen. Fargene har lagt fra seg alle hemninger og alt er lov. Rosa, rødt, lilla, gult og orange - alt på en gang! 
Her er det om å gjøre å komme fram i lyset for alle som har ligget lavt gjennom sommeren. De som allerede har blomstret i ukevis, blir overdøvet av de nye skarpe fargene i paletten. " Her er jeg", ropes det fra alle kanter. Og jeg løper fra den ene til den andre og beundrer og beundrer.


Georginene som ikke var merket i vår, viser sine fargesterke ansikter og ler litt overbærende av mine vårlige forsøk på å kjenne igjen rotknoller - og plassere dem etter farge.
Jeg kiler dem til gjengjeld på stilkene med klissete frysetape og sprittusj. Til neste vår er det jeg som er sjef!



Jeg har store planer om å flytte (deler av) de som vil passe i et flammebed over til pergolaen. Jeg bør selvfølgelig vente til våren i og med at de står i blomst nå, men det spørs... 
Jeg har fått en stor eske løk og knoller i posten som skal ut i bedene. Det er en gylden anledning til å dele, flytte, luke og i det hele tatt sjaue skikkelig når jeg først er i gang! Da får jeg lettere oversikt over helheten.







10 kommentarer:

  1. Så utrolig flott kvisthulen var! Liker veldig godt alle de deilige varme fargene i beddene dine!

    SvarSlett
  2. Flott kvisthule og frodige bed! Graving og flytting på stauder hører med når man er over gjennomsnittlig interessert i hage :)

    SvarSlett
  3. Wow! Så frodig og flott det er hos deg! Mine bed har definitivt begynt å avta for en god stund siden nå, mens dine gir intrykk av at det er høysommer! :-)Herlig å se! Den kvisthulen kom skikkelig til sin rett med den frodigheten som omgir den! Tøft!

    SvarSlett
  4. Vad fint det är, det ser så frodigt och härligt ut. Förstår att du springer runt och beundrar, det skulle jag också göra, om det var hos mig. Ha en skön helg /Marika

    SvarSlett
  5. Er du sikker på at dette bildet er tatt nå og at det ikke har lurt seg inn mellom sommerbildene:):) For en heftig og energisk blomstring. Kampen om oppmerksomhet dem imellom gir jo bare positive utslag. Jeg liker når alle farger får boltre seg. Skjønner at det er et par du vil ha over i flammebedet ditt fortere enn svint:)

    SvarSlett
  6. Det er utrolig hvordan du har evne til å skrive så jeg begynner å klø i hendene, og får lyst til å gå ut og grave! Du er virkelig flink å få sving på spaden. Som alltid inspirerende. Kjempefine bilder, det var en flott bue!

    SvarSlett
  7. Så flott kvisthulen din er! Vakre blomster du har rundt den. Jeg skal også merke mine dahlia i år i håp om å vite hvem som er hvem hvis de overlever til neste år.

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  8. Så flott det blomstrer hos deg enda:)
    En kunst å ha noe som blomstrer til enhver tid!
    Jeg har satt en haug med løker i uken som var,narcisser,tulipaner og krokus,så nå blir det spennende å se hva som kommer opp til våren;)
    Ønsker deg en god ny uke!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  9. Flott kvisthule :) Og nydeligegeorginer. Elsker de, men oppalingen krever for stor plass i mitt lille drivhus er jeg redd. Hmmm, jeg funderer stadig på løsninger for dette problemet.
    Ønsker deg ei finfin uke

    SvarSlett
  10. Tusen takk:) Jeg har nok vært ekstra heldig med at det har regnet såpass lite i georginesesongen min. Nå derimot, blir nok blomstringen fort klissete og stygg. (For nå har regnet kommet...) Men om høsten kan holde seg mild så ser det ut til å bli fargerikt i hagen enda en god stund.

    SvarSlett