tirsdag 27. august 2013

Fest i valmuen

Nå har blomsterfluene oppdaget Papaver Somniferum 'Danebrog' og der er det feststemning!
Lurer på om fluene får seg en rus eller om det kun er pollen og nektar som serveres. Fornøyde ser de i allefall ut til å være.


Jeg har store mengder av disse valmuene langs pergolaen og det er like fullt i hver eneste én. Det må være landstreff på Fagertun om dagen, tror jeg. Det summer av hjertens lyst.


Selv i valmuen som overrasket med et ekstra sett kronblader, klarer fluene å trykke seg inn. 
Om det blåser friskt så lar de seg overhodet ikke affisere av at plantene svaier både hit og dit. De er kanskje like svimle selv.



8 kommentarer:

  1. Hvor er den dog bare dejlig frisk i farven!-
    Og skønt med så meget liv!

    SvarSlett
  2. Kor artig med eit slikt yrande liv inn i valmuen og den var skikkelig fin.

    SvarSlett
  3. For en flott valmue. Den skulle jeg gjerne hatt frø av. Vet du hvor den kan kjøpes?

    SvarSlett
  4. Det var noen flotte valmuer du har! :) Herlige og friske farger.

    SvarSlett
  5. De samme fluene har vært på mine valmuer. Valmuene dine er skikkelig fine!

    SvarSlett
  6. Ja, vilket party det är i din vallmo! Vilka bilder, så flotta!
    Agneta kram

    SvarSlett
  7. Så artig!...her koser de seg:)
    Nydelige valmuer..gleder meg alt til neste års flor:))

    SvarSlett
  8. Jeg er veldig glad du la igjen en kommentar hos meg, slik at jeg fant bloggen din!
    Har nilest en liten stund nå, gleder meg til å bla litt i den.

    :-)

    SvarSlett